Επικοινωνία
MENU
Επικοινωνία
Live Chat

Για οποιαδήποτε απορία επικοινώνησε ζωντανά με έναν εκπρόσωπό μας Δευ-Παρ: 09:00 - 18:00

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ
ΕλλάδαΚύπρος
Τιμή: 

10 tips για καλύτερη χρήση του Google search

Ιαν 24 2014
Γνωρίζετε να ψάχνετε στο Google, αλλά η μηχανή αναζήτησης έχει κάποια κρυφά μυστικά που μπορεί να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα αν τα ανακαλύψετε.
10 tips για καλύτερη χρήση του Google search
Η αλήθεια είναι πως πληκτρολογώντας απλές λέξεις στη μηχανή αναζήτησης του Google μπορείτε να βρείτε οτιδήποτε κι αν ψάχνετε. Ωστόσο υπάρχουν τεχνικές και μυστικά, που αν τα ανακαλύψετε, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα των αποτελεσμάτων σας, αλλά και να σας βοηθήσουν με χρήσιμες πληροφορίες. Και κάπως έτσι κάνετε το άλμα από αρχάριοι σε προχωρημένους χρήστες του Google.

1. Θέλω αποτελέσματα με το «ένα» και το «δύο», αλλά όχι το «τρία»
Πώς θα μπορούσατε να ψάξετε για εικόνες από γάτες και σκύλους, αλλά όχι κι από… πρόβατα; Τόσο το Google, όσο και οι υπόλοιπες κυρίαρχες μηχανές αναζήτησης, υποστηρίζουν πια αυτό που λέμε Boolean logic. Με άλλα λόγια, σας επιτρέπουν να κάνετε κάτι σαν μαθηματικές πράξεις με τις ίδιες τις λέξεις που δηλώνετε στη γραμμή αναζήτησής τους, για να ορίσετε τί ακριβώς αποτελέσματα θέλετε να σας δώσουν. Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό, θα πρέπει να δούμε κάποια παραδείγματα. Έστω, λοιπόν, πως όπως αναφέραμε, ψάχνουμε για εικόνες από γάτες και σκύλους, αλλά όχι και από πρόβατα. Για να το δηλώσουμε αυτό στο Google search, μπορούμε να του γράψουμε:

photos +cats +dogs -sheep

Με το παραπάνω δηλώνουμε πως ψάχνουμε για φωτογραφίες, στις οποίες θέλουμε να συμπεριλαμβάνονται γάτες και σκύλοι, αλλά όχι και πρόβατα. Για αυτό και βρίσκεται ένα “συν” ή ενα “πλην” μπροστά από την κάθε λέξη: διότι με αυτό δηλώνουμε τί θέλουμε να συμπεριλαμβάνεται στα αποτελέσματα («συν») και τί όχι («πλην»).

2. Θέλω αποτελέσματα με το «ένα» ή το «δύο» και όχι το «τρία»
Δίνοντας την παραπάνω αναζήτηση, θα παρατηρήσετε ότι επειδή έχουμε δύο λέξεις “με συν”, και τις γάτες, και τους σκύλους, το Google θα δώσει προτεραιότητα στα αποτελέσματα που συμπεριλαμβάνουν και τα δύο μαζί σε εικόνες. Ίσως να θέλαμε να το διατυπώσουμε λίγο διαφορετικά: μας αρέσουν οι εικόνες με γάτες και σκύλους, αλλά δεν θέλουμε υποχρεωτικά να υπάρχουν ταυτόχρονα στις ίδιες εικόνες και γάτες και σκύλοι. Ψάχνουμε ή για το ένα, ή για το άλλο, αλλά σίγουρα όχι… για εικόνες με πρόβατα. Έτσι, μάλλον θα ήταν πιο σωστό να δηλώσουμε στο Google ότι ζητάμε:

photos cats or dogs -sheep

Όπου και, όπως καταλαβαίνετε, λέμε πως θέλουμε φωτογραφίες, με γάτες ή/και σκύλους, αλλά όχι με πρόβατα. Εδώ να σημειώσουμε ότι δεν χρειάστηκε να προσθέσουμε ένα “+” μπροστά από κάθε λέξη, διότι το Google το θεωρεί δεδομένο – από τη στιγμή που του έχουμε, ούτως ή άλλως, γράψει μια λέξη – πως θα ψάξει για αυτήν. Εμείς τα χρησιμοποιήσαμε στην προηγούμενη περίπτωση για να γίνει πιο κατανοητό το πώς χρησιμοποιείται το “πλην”.

3. Αναζήτηση για φράση
Έστω πως ψάχνετε για μια συγκεκριμένη φράση. Αν και το Google Search είναι αρκετά “έξυπνο” ώστε να μετακινήσει προς την κορυφή των αποτελεσμάτων όσα εμπεριέχουν τις λέξεις που του δηλώσατε ως φράση, αυτό συμβαίνει μόνο αν η φράση είναι αρκετά δημοφιλής, ώστε να μπορεί να αναγνωρίσει και το ίδιο το Google την ύπαρξή της. Όπως μπορείτε να δείτε, όμως, αν η φράση δεν είναι αρκετά δημοφιλής, ή αν δεν υπάρχουν αρκετά αποτελέσματα για αυτήν, το Google δεν ψάχνει και παρουσιάζει αποτελέσματα για την φράση, αλλά για την κάθε λέξη αυτόνομα. Για να την αναγκάσετε να της ψάξει ως φράση, θα πρέπει να τις δηλώσετε εντός εισαγωγικών. Αν δηλαδή ψάχνετε για τον... Superman, με τη φράση “άνθρωπος από ατσάλι”, θα πρέπει να την εισάγετε ακριβώς έτσι στο Google, μαζί με τα εισαγωγικά της:

“άνθρωπος από ατσάλι”

Αυτό αναγκάζει το Google να ψάχνει και για τις λέξεις που ίσως αγνοούσε ανάμεσα σε όσα τις είχατε δηλώσει, όπως για παράδειγμα τα άρθρα.

4. Ψάξε μόνο σε αυτό το site
Έστω πως τα αποτελέσματα που ψάχνετε βρίσκονται σε ένα συγκεκριμένο site. Το γνωρίζετε ότι βρίσκονται εκεί, απλά δεν μπορείτε να τα εντοπίσετε εύκολα, και το ίδιο το site δεν σας παρέχει δυνατότητα αναζήτησης ή η αναζήτηση που παρέχει δεν έχει επιτυχία. Αρκεί, λοιπόν, να επισκεφθείτε τo Google και αφού εισάγετε τι θέλετε να βρείτε, να καταλήξετε δηλώνοντας το site στο οποίο θέλετε να το αναζητήσετε, με τη μορφή “site:”. Για παράδειγμα, αν αναζητάτε μια κάρτα γραφικών με το GTX-780 Ti της NVIDIA στο you.gr, μπορείτε να γράψετε:

nvidia gtx-780 Ti site:www.you.gr

… αν και για το συγκεκριμένο site δε χρειάζεται, καθώς το you.gr διαθέτει αναζήτηση η οποία λειτουργεί εξαιρετικά!

5. Πράξεις


Το πιο απλό που μπορείτε να κάνετε στο πεδίο αναζήτησης του Google είναι… πράξεις. Ναι, σωστά διαβάσατε. Αντί να ψάχνετε για την εφαρμογή της αριθμομηχανής ή για κομπιουτεράκι, πληκτρολογήστε απ’ ευθείας αυτό που θέλετε. Για παράδειγμα:

23*12

Το Google θα σας εμφανίσει το αποτέλεσμα σε μια αριθμομηχανή στην οποία μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε πράξεις.

6. Μετατροπές
Αν θέλετε να βρείτε σε πόσα ευρώ αντιστοιχούν τα 500 δολάρια, δεν υπάρχει λόγος να ψάχνετε για διαφορές συναλλάγματος και να βγάζετε κομπιουτεράκι. Απλά εισάγετε στο Google:

500 dollars in euros

...και αυτό θα καταλάβει ότι δεν ψάχνετε για τη φράση, αλλά ότι θέλετε να κάνετε μια μετατροπή από ένα νόμισμα σε ένα άλλο. Φυσικά, μπορείτε να κάνετε πάρα πολλές μετατροπές και όχι μόνο μεταξύ νομισμάτων. Για παράδειγμα, μπορείτε να γράψετε:

9 centimeters in inches

7. Ο καιρός σε κάθε πόλη
Ναι, όπως καταλάβατε, το Google μπορεί να σας πει και τον καιρό. Και μάλιστα, σε οποιαδήποτε πόλη απλά πληκτρολογώντας:

weather in Tokyo –ή- καιρός Τόκιο

… ή ακόμα και σε πιο μικρές περιοχές (ίσως να χρειαστεί σε κάποιες να δηλώσετε και τη χώρα):

καιρός Αγία Παρασκευή

8. Τα πάντα για τους celebrity και όχι μόνο


Αν πληκτρολογήσετε στο Google “Harrison Ford”, θα καταλάβει πως το πιθανότερο είναι ότι ψάχνετε τον διάσημο ηθοποιό, και όχι κάποιον... συνονόματο του, με αποτέλεσμα να διαμορφώσει ανάλογα τα αποτελέσματα του για να σας παρουσιάζει πρόσθετες πληροφορίες για αυτόν, όπως την φιλμογραφία του και ένα μίνι βιογραφικό του.

9. Μόνο αρχεία στα αποτελέσματα
Αν θέλετε τα αποτελέσματά σας να περιλαμβάνουν μόνο αρχεία συγκεκριμένου τύπου, δεν έχετε παρά να το δηλώσετε στο Google και αυτό θα «υπακούσει». Για παράδειγμα, πληκτρολογώντας:

Steve Jobs filetype:ppt

… θα σας φέρει στα αποτελέσματα μόνο παρουσιάσεις powerpoint (.ppt) για τον Steve Jobs.

10. Χαμένοι στη μετάφραση;


Γιατί να μεταβείτε στη μετάφραση του Google (translate.google.com) αφού μπορείτε να μεταφράσετε λέξεις ή φράσεις απ’ ευθείας από το πεδίο αναζήτησης; Ακολουθώντας τη δομή «translate to <φράση>», το Google θα εμφανίσει τη μετάφραση στο πρώτο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα πληκτρολογήστε (αν και στα ελληνικά δεν έχει μεγάλη επιτυχία):

translate to english ποιο είναι το όνομά σου

Διάβασε επίσης
ΕΙΔΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Είδες πρόσφατα
Κλείσιμο
Είδες πρόσφατα