Επικοινωνία
MENU
Επικοινωνία
Live Chat

Για οποιαδήποτε απορία επικοινώνησε ζωντανά με έναν εκπρόσωπό μας Δευ-Παρ: 09:00 - 18:00

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ
Τιμή: 

Γιατί η οθόνη του iPad είναι 4:3;

Δεκ 14 2016
Γιατί το iPad πηγαίνει κόντρα στην τάση για αναλογία οθόνης 16:9 ακολουθώντας από την πρώτη στιγμή την αναλογία 4:3;
Γιατί η οθόνη του iPad είναι 4:3;
Από το 2010, οπότε και είδαμε την πρώτη εκδοχή του iPad, ένα πράγμα έκανε εντύπωση και, σε κάποιο βαθμό, εξακολουθεί να κάνει εντύπωση. Ενώ όλοι περίμεναν ότι η οθόνη με “κινηματογραφική” αναλογία 16:9 είναι αυτονόητη επιλογή για οποιαδήποτε συσκευή, το iPad εμφανίστηκε με πιο “τετράγωνη” οθόνη αναλογίας 4:3.

Η απάντηση βρίσκεται παντού γύρω μας, στην πραγματικότητα. Το iPad είναι εξ αρχής φτιαγμένο ώστε να χρησιμοποιείται κυρίως (όχι αποκλειστικά βέβαια) “όρθιο” (portrait), όχι πλαγιασμένο (landscape). Γιατί; Για τον ίδιο λόγο που κάθε περιοδικό, κάθε εφημερίδα, κάθε φυλλάδιο είναι σχεδιασμένο κάπως έτσι, όχι μακρύ στο μήκος και κοντό στο ύψος. Διότι πρέπει όλα αυτά να πιάνονται εύκολα στο χέρι αλλά να προσφέρουν και καλό “παράθυρο” στο περιεχόμενο.

Δεν πρόκειται για κάποια περίεργη θεωρία της Apple. Τουναντίον. Κανένα έντυπο δεν ακολουθεί το κινηματογραφικό πρότυπο (που δεν σχεδιάστηκε ποτέ για “κάθετη” προβολή). Το αντίστοιχο ισχύει και για τα βιβλία φυσικά. Αν πάλι ρίξουμε μια ματιά στην παράδοση και τους κανόνες της φωτογραφίας, βλέπουμε ότι η κλασική αναλογία εκεί είναι 3:2. Οι φωτογραφίες δηλαδή που τραβάμε και τυπώνουμε δεν είναι τόσο μακρόστενες όσο ένα κινηματογραφικό καρέ σε 16:9.



Σε κάθετο προσανατολισμό, η αναλογία 4:3 είναι πιο κοντά στην εμπειρία του εντύπου.

Και πάλι όμως, γιατί να ακολουθήσει η Apple αυτές τις παραδόσεις και όχι τις νέες τάσεις; Διότι όλα είναι ζήτημα εργονομίας κατά τη χρήση. Ναι, ένα iPad χρησιμοποιείται σίγουρα και για την προβολή video. Η αναλογία της οθόνης σιγουρεύει πως τότε δεν γλιτώνουμε τις μαύρες μπάρες πάνω και κάτω από την εικόνα (εκτός αν η ταινία είναι από την εποχή που και ο κινηματογράφος κινούνταν σε 4:3 βέβαια). Από το χρόνο που αφιερώνουμε όμως στη χρήση ενός iPad, ο περισσότερος έχει να κάνει με την παρακολούθηση video ή με τη χρήση άλλων εφαρμογών, τη δημιουργία ή την προσπέλαση περιεχομένου και τόσα άλλα;

Όποια ιστοσελίδα και να εξετάσουμε, ειδικά αν προβάλει κείμενο, θα δούμε ότι το ίδιο το κείμενο δεν πηγαίνει ποτέ από τη μία άκρη της οθόνης στην άλλη όταν το βλέπουμε σε ευρεία οθόνη. Διότι έτσι θα ήταν λιγότερο ευχάριστη η ανάγνωση. Τα αυτονόητα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter ακολουθούν την ίδια λογική. Δεν είναι καθόλου τυχαίο. Όπως, φυσικά, δεν είναι τυχαίο πως πολλοί κατασκευαστές προσπάθησαν να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τις προτάσεις της Apple, διέθεσαν πολλά μοντέλα με ευρεία οθόνη, αλλά, αργά ή γρήγορα, ειδικά σε κάποια μοντέλα έστω, άλλαξαν γνώμη και απέφυγαν την αναλογία 16:9.



Στα monitors, που δεν κρατάμε στο χέρι προφανώς, οι προτεραιότητες είναι εντελώς διαφορετικές.

Είναι λογικό διαφορετικές λειτουργίες να ευνοούνται από διαφορετικές αναλογίες. Η σταθερότητα της Apple σε αυτό το θέμα, ακόμη και η στροφή του ανταγωνισμού ύστερα από προσπάθειες προς διαφορετική κατεύθυνση, δείχνει ένα από τα κλασικά χαρακτηριστικά που υπονοεί η ατάκα “Designed by Apple in California” που βρίσκουμε σε κάθε προϊόν ή/και συσκευασία της: όταν είναι να γίνει μια βασική κίνηση, μια δομική επιλογή, προτεραιότητα έχει η ευχρηστία, η εργονομία, σε πραγματικά σενάρια.

Για αυτό και δεν χρειάστηκε να αλλάξει η Apple γνώμη σε αυτό το θέμα τα τελευταία 6 χρόνια. Ούτε και προβλέπεται να αλλάζει άποψη σύντομα.



Διάβασε επίσης
ΕΙΔΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Είδες πρόσφατα
Κλείσιμο
Είδες πρόσφατα