Επικοινωνία
MENU
Επικοινωνία
Live Chat

Για οποιαδήποτε απορία επικοινώνησε ζωντανά με έναν εκπρόσωπό μας Δευ-Παρ: 09:00 - 18:00

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ
ΕλλάδαΚύπρος
Τιμή: 

10 tips για καλύτερα blog posts

Φεβ 18 2016
Μπορεί να γράφετε πολύ καλά κείμενα στο Word, αλλά αν θέλετε να προσελκύσετε αναγνώστες στο blog σας υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές που πρέπει να γνωρίζετε.
10 tips για καλύτερα blog posts
Η συγγραφή για το Web, είτε γράφετε για το προσωπικό σας blog, είτε για κάποιο website, έχει κάποιους άγραφους κανόνες που καλό θα είναι να τους ακολουθείτε αν θέλετε να δείτε τους αναγνώστες σας να πληθαίνουν. Φυσικά, μέσα σε αυτούς τους κανόνες δε χρειάζεται να αναφέρουμε τον κυριότερο: να γράφετε σωστά. Αν και το κομμάτι της ορθογραφίας λύνεται εν μέρει αφού όλες σχεδόν οι εφαρμογές έχουν ορθογράφο, θα πρέπει να φροντίσετε ώστε οι προτάσεις σας να γίνονται κατανοητές εύκολα και άμεσα.

Πέρα όμως από το σωστό γράψιμο, το web έχει μερικές ακόμα απαιτήσεις ώστε το κείμενό σας να διαβάζεται πιο εύκολα. Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές, οι αναγνώστες του Web, πριν διαβάσουν το κείμενο, το σαρώνουν με μια ματιά και μόνο αν το βρουν ενδιαφέρον επιστρέφουν στην ανάγνωσή του. Ακριβώς επειδή είναι τόσο «αδυσώπητοι», θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα φιλικό προς αυτούς περιβάλλον και στη συνέχεια, θα αναπτύξουμε τον τρόπο για να πετύχετε ακριβώς αυτό.

1. Ο τίτλος τραβάει το βλέμμα
Αν ο τίτλος σας δε συνοδεύεται από υπότιτλο, είναι καλό να είτε όσο πιο περιγραφικοί γίνεται, ώστε ο αναγνώστης να ξέρει τι να περιμένει από το κείμενό σας. Αν μαζί με τον τίτλο εμφανίζεται και υπότιτλος μπορείτε να κάνετε κάποιο λογοπαίγνιο, διαφορετικά καλό θα είναι να το αποφύγετε. Ο αναγνώστης του Web δε θα κάνει κλικ σε ένα συγκεκριμένο τίτλο από μια ολόκληρη λίστα, αν δεν είναι βέβαιος για το περιεχόμενο του κειμένου που ακολουθεί.

2. Μπείτε κατευθείαν στο θέμα
Ξεκαθαρίστε από την πρώτη παράγραφο ποιο είναι το αντικείμενο του άρθρου. Αν πρόκειται για είδηση, δώστε όλες τις σημαντικές πληροφορίες στην αρχή και μετά μπείτε, αν πρέπει, σε λεπτομέρειες. Μην ανησυχείτε για το χρόνο που δαπανά κάποιος στο site σας, καθώς η αύξησή του θα έρθει ως φυσικό επακόλουθο της σωστής δουλειάς που κάνετε.


Αν πρόκειται να γράψετε είδηση, δώστε όλες τις σημαντικές πληροφορίες στην αρχή και μετά μπείτε, αν πρέπει, σε λεπτομέρειες.

3. Έντονη γραφή με μέτρο
Η έντονη γραφή (bold) είναι αρκετά χρήσιμη, ειδικά αν μεταφέρετε κάποια γεγονότα ή μια είδηση με πολλές παραμέτρους και θέλετε να τονίσετε κάποιες λέξεις που πρέπει να μείνουν στη μνήμη του αναγνώστη. Το λάθος που κάνουν πολλοί είναι να χρησιμοποιούν την έντονη γραφή πολύ συχνά, τόσο συχνά ώστε να χάνει το νόημά της. Για παράδειγμα, αν κάνετε έντονες το ένα τρίτο ή τις μισές λέξεις μια παραγράφου δεν κερδίζετε απολύτως τίποτα. Ούτε τονίζετε αυτό που θέλετε, ούτε μένει στη μνήμη του αναγνώστη. Άρα, θυμηθείτε, τονίστε μόνο τα απολύτως απαραίτητα.

4. Μην μακρολογείτε
Αυτός είναι ένας από τους πιο σημαντικούς κανόνες, ειδικά αν πρόκειται να γράψετε για μια είδηση ή μια άποψη. Θα πρέπει να είστε πολύ άμεσοι και σύντομοι. Θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς «πόσο σύντομοι». Για να τονίσουμε τη σημασία της συμβουλής μας θα τολμούσαμε να αναφέρουμε «μόλις που να γίνεστε κατανοητοί». Αν αναπτύσσετε υπερβολικά το κείμενό σας είναι βέβαιο ότι θα χάσετε κάποιους αναγνώστες που έχουν περιορισμένο χρόνο και θέλουν να διαβάσουν κι άλλα. Από αυτό τον κανόνα εξαιρούνται τα κείμενα που μεταφέρουν εξειδικευμένη γνώση. Σε αυτή την περίπτωση ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Φανταστείτε τον αναγνώστη να διαβάζει ένα αναλυτικό κείμενό σας για το πώς να κάνει κάτι και να «χάνεται» στη μέση των πληροφοριών.


Θυμηθείτε πως η νεότερη τάση στα κείμενα του Web θέλει μεγάλο μέγεθος χαρακτήρων, ειδικά αν το πλάτος της στήλης είναι μεγάλο.

5. Κάντε το κείμενο πιο ευανάγνωστο
Πριν ξεκινήσετε το blog σας, χρησιμοποιήστε μια στρογγυλή γραμματοσειρά που να είναι ευανάγνωστη και, αν έχετε τη δυνατότητα, πειραματιστείτε με το kerning και το line spacing ώστε να κάνετε το κείμενό σας πολύ πιο ευκολοδιάβαστο. Θυμηθείτε επίσης, πως η νεότερη τάση στα κείμενα του Web θέλει μεγάλο μέγεθος χαρακτήρων, ειδικά αν το πλάτος της στήλης είναι μεγάλο. Επίσης, αν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λίστες (με bullets ή αριθμημένες) αντί για ρέον κείμενο, κάντε το χωρίς δεύτερη σκέψη. Όλα αυτά δεν είναι καθόλου τυχαίες συμβουλές.

6. Αφήστε κενά
Όχι κενά στο νόημα του κειμένου σας, αλλά στο ίδιο το κείμενο. Χρησιμοποιήστε περισσότερες παραγράφους και ορίστε ένα κενό μεταξύ τους ώστε να είναι εύκολα διακριτές. Οι παράγραφοι δε θα πρέπει να είναι μεγάλες σε έκταση γιατί κουράζουν γρήγορα τους αναγνώστες. Και από αυτόν κανόνα εξαιρούνται μόνο τα πολύ εξειδικευμένα κείμενα, δηλαδή αυτά που παρέχουν πολύ σημαντική και ειδική γνώση που οι αναγνώστες τη χρειάζονται έτσι κι αλλιώς.


Αναρωτηθείτε αν ο αναγνώστης σας θέλει να γνωρίζει μία πληροφορία που για εσάς είναι ένα ολόκληρο κείμενο ή μια παράγραφος.

7. Σκεφτείτε τον αναγνώστη
Όταν γράφετε, πρέπει να έχετε συνεχώς κατά νου τον αναγνώστη σας. Σκεφτείτε απλά πράγματα όπως, για παράδειγμα, θα μπορούσε να παρακολουθήσει μία πολύ μεγάλη πρόταση 3-4 σειρών με πολλά κόμματα, επεξηγήσεις, κλπ; Αν δεν είστε σίγουροι γι’ αυτό, «σπάστε» την πρότασή σας σε μικρότερες. Ακόμα πιο σημαντικό όμως, είναι να αναρωτηθείτε αν ο αναγνώστης σας θέλει να γνωρίζει μία πληροφορία που για εσάς είναι ένα ολόκληρο κείμενο ή μια παράγραφος.

8. Μιλήστε απλά
Μην προσπαθείτε να εντυπωσιάστε με τη γλώσσα του κειμένου. Οι αναγνώστες σας θα εντυπωσιαστούν αν τους μεταφέρετε τις δύσκολες ιδέες και τη σύνθετη γνώση με κατανοητό τρόπο. Γράψτε απλά, σε πολλές περιπτώσεις σα να είχατε τους αναγνώστες σας μπροστά σας και τους μιλούσατε. Μη χρησιμοποιείτε ακρωνύμια που δεν είναι ευρέως γνωστά, ούτε λέξεις που δεν είναι γνωστές και πρέπει να τις ψάξει κάποιος γιατί απλά δεν θα το κάνει.


Οι αναγνώστες σας θα εντυπωσιαστούν αν τους μεταφέρετε τις δύσκολες ιδέες και τη σύνθετη γνώση με κατανοητό τρόπο.

9. Γράψε σε ένα... πρόσωπο
Πρόκειται για ένα πολύ συνηθισμένο λάθος γι’ αυτό και το αναφέρουμε ξεχωριστά. Αν αποφασίσατε να γράφετε σε δεύτερο πληθυντικό, κάντε το για όλο το κείμενό σας και ακόμα καλύτερα, για όλα τα κείμενα του website σας. Αν έχετε blog αυτό είναι κανόνας, αν έχετε website που φιλοξενεί ειδήσεις και απόψεις, αποφασίστε το στιλ και το... πρόσωπο κάθε στήλης.

10. Αποκαλύψτε την ταυτότητά σας
Καλό θα είναι οι αναγνώστες σας να γνωρίζουν ποιον διαβάζουν ώστε να μπορούν να σας εμπιστευτούν πιο εύκολα. Μη διστάσετε να έχετε ένα βιογραφικό στο blog σας ή μια σύντομη περιγραφή του εαυτού σας σε ένα website πολλών συντακτών. Είναι βέβαιο ότι με αυτόν τον τρόπο θα χτίσετε πιο γρήγορα μια σχέση με τους αναγνώστες σας και ίσως μάλιστα αρχίσουν να αναζητούν τα post σας.



Διάβασε επίσης
ΕΙΔΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Είδες πρόσφατα
Κλείσιμο
Είδες πρόσφατα