Επικοινωνία
MENU
Επικοινωνία
Live Chat

Για οποιαδήποτε απορία επικοινώνησε ζωντανά με έναν εκπρόσωπό μας Δευ-Παρ: 09:00 - 18:00

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ
ΕλλάδαΚύπρος
Τιμή: 

20 tips εργονομίας που θα βελτιώσουν την παραγωγικότητά σας

Μαϊ 13 2014
Η θέση του σώματος και των συσκευών παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία και την παραγωγικότητά σας οπότε ήρθε η ώρα να πάρετε τα μέτρα σας!
20 tips εργονομίας που θα βελτιώσουν την παραγωγικότητά σας
Σε άλλο άρθρο του Discover είχαμε παρουσιάσει tips εργονομίας που αφορούσαν αποκλειστικά στην οθόνη και τον φωτισμό («10 tips για ξεκούραστα μάτια μπροστά στην οθόνη»). Όμως, αν εργάζεστε πολλές ώρες στον υπολογιστή, αυτά δεν αποτελούν τα μόνα σημεία άξια προσοχής για να διατηρήσετε την υγεία σας σε καλή κατάσταση. Δίνοντας προσοχή στον τρόπο που κάθεστε και χρησιμοποιείτε τις συσκευές του υπολογιστή μπορείτε να μειώσετε την κούραση σας, να αυξήσετε την παραγωγικότητα σας ή να ολοκληρώσετε την εργασία σας ταχύτερα και, γενικότερα, να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής. Σε συνέχεια λοιπόν του άρθρου για τα μάτια και τον φωτισμό, ας δούμε όλα αυτά τα σημεία που πρέπει να προσέξετε.

Θέση σώματος
1. Οι αγκώνες θα πρέπει να βρίσκονται πάνω από το γραφείο (τουλάχιστον σε ευθεία με αυτό).
2. Έχετε τους ώμους χαλαρούς, χωρίς να γέρνουν προς τα εμπρός.
3. Έχετε τους καρπούς στην ευθεία με το αντιβράχιο (το τμήμα των χεριών από τον αγκώνα έως τον καρπό). Είναι σημαντικό το αντιβράχιο να είναι παράλληλα με το πάτωμα και οι καρποί να είναι σε ευθεία. Οπότε, καλό θα είναι, η καρέκλα να διαθέτει βραχίονες ώστε να ακουμπούν τα αντιβράχια, ενώ σκεφτείτε τη χρήση ειδικών pad (αυτά με τα μικρά μαξιλάρια) για να ακουμπούν και οι καρποί σας.
4. Ενώ κάθεστε, προσπαθήστε οι γοφοί, τα γόνατα και οι αστράγαλοι να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών.
5. Έχετε ολόκληρα τα πέλματα των ποδιών σας να αναπαύονται στο πάτωμα. Αν εργάζεστε πολλές ώρες και αυτό δε σας βολεύει ή τα πόδια σας δεν φτάνουν σωστά στο πάτωμα, σκεφτείτε να προμηθευτείτε ένα υποπόδιο.
6. Το κεφάλι σας θα πρέπει να βρίσκεται σε όρθια θέση με τα αυτιά να στοιχίζονται με τους ώμους.


Καρέκλα
7. Το κάθισμα της καρέκλας πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο ώστε να καλύπτει τους μηρούς και να αφήνει ένα κενό 3-8 εκατοστών από την μπροστινή άκρη του έως το σημείο πίσω από τα γόνατα.
8. Το κάθισμα και η πλάτη πρέπει να σχηματίζουν γωνία 90-110 μοίρες και η πλάτη να υποστηρίζει τη μέση (μέχρι λίγο πιο κάτω από το ύψος της ζώνης). Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά σημεία και παράλληλα, απαραίτητο χαρακτηριστικό της καρέκλας που θα επιλέξετε αν πρόκειται να κάθεστε πολλές ώρες.
9. Προτιμήστε μια καρέκλα με ψηλή πλάτη που να καλύπτει τις ωμοπλάτες.
10. Επιλέξτε μια καρέκλα που να διαθέτει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Μη χρησιμοποιείτε κοινές καρέκλες, καθώς οι παραδοχές που ίσως κάνετε στη θέση του σώματος μπορεί να έχουν μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία και την παραγωγικότητά σας.


Τηλέφωνο
11. Αποφύγετε να στηρίζετε το τηλέφωνο με το κεφάλι και τον ώμο σας. Αν η εργασία σας απαιτεί χρήση υπολογιστή παράλληλα με τηλεφωνική συνομιλία, προμηθευτείτε ένα headset που αφήνει τα χέρια ελεύθερα και το κεφάλι σε σωστή θέση.
12. Αν δεν απαιτείται headset, αλλά χρειάζεται να σηκώνετε το τηλέφωνο συχνά, τοποθετήστε τη συσκευή σχετικά κοντά σας ώστε να αποφεύγετε να τεντώνετε το σώμα σας. Αυτό ισχύει για όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε συχνά.

Laptop
13. Τα laptops δεν έχουν σχεδιαστεί εργονομικά ώστε να υποστηρίζουν την πολύωρη χρήση. Η οθόνη και το πληκτρολόγιο είναι πολύ κοντά μεταξύ τους έτσι ώστε να μη βρίσκονται ταυτόχρονα σε σωστό (εργονομικό) σημείο. Αν πρόκειται να χρησιμοποιείτε το laptop σας πολλές ώρες, το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να προμηθευτείτε ξεχωριστό πληκτρολόγιο ή/και οθόνη ώστε να τα έχετε στις σωστές αποστάσεις.
14. Αν δε θέλετε να αγοράσετε οθόνη και θέλετε να χρησιμοποιείτε αυτή του laptop, προμηθευτείτε ένα ξεχωριστό πληκτρολόγιο και μια βάση για laptop που θα το ανυψώσει και θα έρθει το πάνω μέρος της οθόνης του στο ύψος των ματιών σας.

Πληκτρολόγιο και ποντίκι
15. Τοποθετήστε το πληκτρολόγιο έχοντας το αλφαβητικό τμήμα του στο κέντρο του σώματός σας, έτσι ώστε η ευθεία της μύτης σας να περνά ανάμεσα στα πλήκτρα H και G. Όσον αφορά στην απόσταση από το σώμα σας, φροντίστε να μην είναι τόσο κοντά ώστε οι αγκώνες να εκτείνονται πιο πίσω από το σώμα σας, αλλά ούτε και τόσο μακριά ώστε να χρειάζεται να εκτείνετε το χέρι σας για να πατήσετε τους αριθμούς πάνω από τα γράμματα.


16. Χρησιμοποιήστε καλοσχεδιασμένα και εργονομικά ποντίκια που δεν προκαλούν πίεση στους καρπούς και τους μυς των αντιβραχίων. Ένα ογκώδες ποντίκι μπορεί να διατηρεί τον καρπό συνεχώς λυγισμένο υπό άβολη γωνία.
17. Μη χρησιμοποιείτε pad καρπού όταν πληκτρολογείτε. Η χρήση αυτών των pad πρέπει να περιορίζεται στην ξεκούραση των καρπών και όχι στην στήριξη καθώς πληκτρολογείτε. Το ίδιο ισχύει και για το ποντίκι.
18. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε την ελάχιστη δύναμη στο πάτημα των πλήκτρων. Ο μέσος χρήστης πατά τα πλήκτρα με 4 φορές περισσότερη δύναμη απ’ όση απαιτείται.
19. Αν χρησιμοποιείτε τα ίδια κείμενα ή φράσεις πολλές φορές δοκιμάστε να δημιουργήσετε macros που εμφανίζουν το κείμενο με το πάτημα ενός απλού συνδυασμού.
20. Αν η εργασία σας απαιτεί την πληκτρολόγηση εγγράφων, σε περίπτωση που τα έγγραφα είναι τυπωμένα δοκιμάστε μία εφαρμογή αναγνώρισης χαρακτήρων (OCR), αλλιώς αν είναι χειρόγραφα μπορείτε να δοκιμάσετε μια εφαρμογή υπαγόρευσης με αναγνώριση φωνής (voice recognition).

Διάβασε επίσης
ΕΙΔΕΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Είδες πρόσφατα
Κλείσιμο
Είδες πρόσφατα